Als je al een account hebt, log dan hier in.
Als je een account wilt aanmaken, klik dan hier.
Lid worden
088 97 30 608
Groen & Duurzaamheid
Internationaal Maatschappelijk Verantwoord Ondernemen (IMVO) wordt steeds belangrijker. Eigenlijk moeten alle producten in elke winkel daarbij onder de loep genomen worden.
Meer lezen
Nieuws
De ambitie ‘Gewasbescherming in de sierteelt’ met bijbehorende acties en onafhankelijk onderzoek levert wel degelijk resultaat op.
Retail & Innovatie
Voor 2022 hebben wij in samenwerking met Bloemenbureau Holland, iBulb, INretail en Aafje Nijman opnieuw de trends voor de groenbranche opgesteld.
Mens & Organisatie
Vanuit tuincentra en de toeleveranciers horen we geluiden en merken we dat er in de hele markt schaarste is aan producten.
Per 1 juli worden de lonen van de medewerkers die het nieuwe maximum van hun schaal nog niet hebben bereikt verhoogd met 0,96%.
Correcte productdata spelen daarnaast een steeds belangrijkere rol in operationele processen, zoals het vullen van webshops, bestellen, voorraadbeheer, leveren en factureren.
Het is zover! Het online leerplatform van Kiem! staat live!
In het bijzondere Coronajaar 2020 realiseerde de tuinbranche zijn hoogste omzet ooit. De jaaromzet kwam uit op 1,95 miljard euro, ruim 19% hoger dan die van 2019 op basis van de Tuinmonitor van Tuinbranche Nederland, samengesteld door GfK.
De omzet in tuinartikelen bij tuincentra bedroeg bijna 2 miljard euro. Dit betekent een stijging van bijna 20% in vergelijking met 2019.
Consumenten combineren shoppen in fysieke winkels steeds vaker met online. Hoe realiseer je een optimale conversie? Wat is daarvoor nodig? Welke rol speelt klantspecifieke productinformatie?
Komend jaar doet Stichting EIS onderzoek naar de rol van de sierteeltketen in de verspreiding van exoten, in het bijzonder het mediterrane draaigatje.
Met het ‘winkelen op afspraak’ vanaf 3 maart biedt het kabinet aan tuincentra geen enkele verruiming op de huidige mogelijkheid van click & collect.