Als je al een account hebt, log dan hier in.
Als je een account wilt aanmaken, klik dan hier.
Lid worden
088 97 30 608
Retail & Innovatie
Ieder kwartaal wordt aan 2.500 huishoudens gevraagd welke tuinartikelen ze waar en voor welk bedrag hebben gekocht.
Meer lezen
De GfK Consumentenmonitor is een uitgebreid onderzoek dat ieder jaar door GfK wordt uitgevoerd in opdracht van Tuinbranche Nederland.
De omzet in tuinartikelen bij tuincentra was 2,07 miljard euro. Dit betekent een stijging van 3,1% in vergelijking met 2021.
5.000 consumenten zijn afgelopen periode gevraagd naar hun aankopen in tuinproducten.
De omzet in tuinartikelen bij tuincentra was ruim 2 miljard euro. Dit betekent een stijging van 3,1% in vergelijking met 2020.
Na een bijzonder en erg goed 2020 voor nagenoeg alle tuincentra, met een gemiddelde omzetplus van bijna 20%, startten we 2021 met een lockdown. Daardoor is Q1 voor tuincentra zeer mager geweest.
De omzet in tuinartikelen bij tuincentra bedroeg bijna 2 miljard euro. Dit betekent een stijging van bijna 20% in vergelijking met 2019.
De omzet in tuinartikelen bij tuincentra bedroeg 1,63 miljard euro, een stijging van 6,1% vergeleken met 2018 (1,54 miljard euro).